Blessure: Een inversietrauma van de enkel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Vanaf vandaag gaan we wekelijks starten met een reeks aan blessures. Hierin zullen verschillende klachten naar voren komen. Van sportblessures, zoals door je enkel gaan, tot alledaagse klachten, zoals nekklachten van bijvoorbeeld het lange zitten achter je bureau. Vandaag starten we met het inversietrauma, Ook wel het ‘door je enkel gaan’.

De inversietrauma

Je ken het wel, je bent fanatiek een sport aan het beoefenen of je stapt ongelukkig op een stoeprand en je klapt gigantisch hard door je enkel. Je enkel wordt blauw, dik en pijnlijk. En nu..?!

Voorheen werd er altijd gezegd Rest Ice Compression Elevation, ook wel R.I.C.E. Tegenwoordig kunnen we meer doen en weten we ook meer. Dus nu is het Protect, Elevate, Avoid Anti Inflammtories, Compress and Educate P.E.A.C.E. & Load, Optimism, Vascularisation and Exercise L.O.V.E.

Deze week laten we zien wat je kan doen aan oefeningen in de eerste nul tot vier weken mocht je door je enkel gaan!

Kom je er niet uit? Neem contact op met je eigen fysiotherapeut bij Veel Beter.

De volgende keer nemen we jullie mee voor geavanceerde enkeloefeningen voor het verbeteren van de kracht en verminderen van het instabiele gevoel in de enkel. Stay Tuned!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *