Kracht: hipthruster unilateraal

Een van de koningen van de oefeningen voor de bilspier is de hipthruster. Deze oefening is, als je kijkt naar de functie van de spier, het meest overeenkomend.

Als deze oefening goed verloopt, zou je hem kunnen verzwaren in gewicht of aantal herhalingen. Er is ook een andere manier om de oefening te verzwaren. Namelijk door de oefening aan te passen naar een unilaterale oefening (eenbenig).

Hoe doe je dit?

  • Check eerst het filmpje van een paar weken terug over de bi-laterale hipthrust (tweebenig),
  • zet beide voeten op de grond op heupbreedte,
  • zet buikspierspanning en duw je heupen omhoog,
  • til 1 been op en houd deze omhoog. Gestrekt of gebogen maakt in principe voor de oefening niet uit,
  • laat je heupen rustig naar beneden zakken en duw daarna je heupen met 1 been terug omhoog,
  • aan het einde van de oefening zet je eerst beide voeten op de grond en laat daarna pas het gewicht weer volledig op de grond rusten.

TIP: Om je buikspierspanning op de meest effectieve manier vast te houden, blaas uit als je kracht geeft.

Mocht je nog vragen hebben, shoot!

May the booty-force be with you.

Succes!

Vond je het intressant? Deel dit artikel
Geen reactie's

Geef een reactie