Veel Beter Voeding ondersteunt je trainingsschema

Sporten vergt veel energie van het lichaam. Niet alleen tijdens de training of wedstrijd, maar ook daarna heeft het lichaam energie nodig om te kunnen herstellen. Behalve wilskracht, motivatie en talent is ook de juiste voeding uitermate belangrijk om de sportprestatie te optimaliseren. Wij kijken hierbij niet alleen naar een eventueel ideaal lichaamsgewicht en optimale lichaamssamenstelling, maar bieden ook praktische tips en adviezen. Hiermee kun je gelijk aan de slag!

Begeleid door een voedingsspecialist

Josette van Toor helpt jou de voor- en nadelen te bepalen van diverse aspecten van voeding. Ze heeft een professionele kijk op (sport)voedingssupplementen, helpt je bij je voedingsinname rondom trainingen en wedstrijden, geeft advies om de voor jou ideale vochtinname te doseren en geeft tips over de juiste voeding op rustdagen voor een optimaal herstel. 


Met een juiste voeding – aangepast aan jou als persoon – voorkom je onder andere vermoeidheid, blessures, ziekte, verminderde weerstand, maagdarmproblemen en krampen. Samen streven we naar een optimale gezondheid en optimale prestaties. We letten op details en pushen door totdat jij die ene 100ste van een seconde sneller en krachtiger bent dan je tegenstander.

EXPERTISE

Sportvoeding

Met een IOC-gecertificeerde sportdiëtist kunnen wij voeding voor alle sporters gericht afstemmen op de doelen. Wij vertalen cutting edge wetenschap naar de praktijk en maken een passend plan voor niemand anders dan jij.


Voeding bij herstel van blessure

Kom sterker en sneller uit je blessure met de juiste voeding op maat. Wij kijken naar de ernst en gradatie van de blessure en maken samen met de fysiotherapeut een behandeltraject. Zo verminder je de kans op een recidief. 


Duursporten

Het is belangrijk dat je, als je langer dan 1,5 - 2 uur sport, nog voldoende brandstof hebt om optimaal door te gaan. Dit vergt een andere aanpak dan kortdurende inspanningen. Aan de hand van trainingsschema’s en tijdstargets 

werken wij samen naar jouw uiteindelijke doel. 


Team- en spelsporten

Wij begeleiden zowel teams als individuen. Periodiseren van voeding per seizoen of training is essentieel om het gehele seizoen fit te blijven. Dit gebeurt altijd op individueel niveau.


Shorttrack 

Voor shorttrackers is explosiviteit en lichaamssamenstelling doorslaggevend voor een maximale snelheid. Het kunnen schakelen tussen je aerobe en anaerobe energiesysteem is voor de verschillende afstanden binnen het shorttrack belangrijk. Met voeding beïnvloed je dit proces.


Voeding tijdens groeiperiode

Hoewel er nog niet veel wetenschappelijke onderzoeken zijn gedaan onder kinderen, kunnen we met wat we weten wel gegronde aannames doen. Zo weten we dat er verschillende voedingsstoffen ontzettend belangrijk zijn voor de ontwikkeling van het skelet en de spiergroei. Vanuit hier geven we aanbevelingen over de sportvoeding rondom de groeiperiode.


Pre- of post-operatief

Je kunt je lichaam goed voorbereiden op een operatie. Belangrijke punten zijn je weerstand, voedingsstatus en spiermassa. Hierdoor heb je uiteindelijk minder kans op infecties of andere complicaties. Hoe sterker je een operatie ingaat, hoe sterker je er over het algemeen weer uitkomt. De genezing na een operatie verloopt in verschillende fases, die je afzonderlijk kunt beïnvloeden. 



Wil je meer informatie of wil je een afspraak maken met Josette?

Veel Beter is een verzamelgebouw waar onder andere (sport-)dietisten, performance trainers en zelfstandige fysiotherapeuten zich hebben gevestigd. Elk van hen voert een eigen bedrijfsvoering.


Alle zelfstandige fysiotherapeuten zijn toegankelijk voor iedereen, of je nou sportief bent of niet.

Address

Elektronweg 4
1362 JP,  Almere

We are open by appointment. Want to make an appointment? Call or mail